Social «πολίτες»

Τα επιτεύγματα της Μάντσεστερ Σίτι δεν περιορίζονται μόνο μέσα σε αγωνιστικούς χώρους, μεταγραφές και εμπορικές εκστρατείες, αλλά και στα social media. Οι πρωταθλητές Αγγλίας εδραιώνουν την κυριαρχία του στο διαδίκτυο και βαδίζουν στα βήματα της συμπολίτισσας Γιουνάιτεντ.



Social «πολίτες»

Οι «κόκκινοι διάβολοι» έχτισαν το προφίλ τους πάνω στο Manchester United TV (MUTV), το οποίο έβαλε τα νέα της ομάδας στο σπίτι του κάθε οπαδού της, ο οποίος πλήρωνε την ετήσια συνδρομή.

Με αυτόν τον τρόπο, η Γιουνάιτεντ –εκτός από έσοδα- εδραίωσε την πρωτοκαθεδρία της στο παγκόσμιο ποδοσφαιρικό στερέωμα. Το ίδιο προσπαθεί να κάνει και η Σίτι, στο διαδίκτυο αυτή τη φορά.

Το όνομά της μικρότερο, το brand πιο αδύναμο, δεν χωρά καμία αμφιβολία. Ωστόσο, τα βήματα που κάνουν οι «πολίτες» τους έχουν φέρει στην pole position.

Οι υπεύθυνοι της Σίτι έχουν υιοθετήσει την πρακτική του Μπάρακ Ομπάμα, ο οποίος με το μότο «Yes we can» και την εκστρατεία του στα social media κατάφερε να μπει στο Λευκό Οίκο. Ο Ράσελ Στόπφορντ, υπεύθυνος για όλο το digital μέρος της Σίτι, αποκαλύπτει πως «όλα σχετίζονται με το πάθος που δείχνουν όλοι στο σύλλογο» και τονίζει πως «κύριος στόχος όλων στη Σίτι είναι να χρησιμοποιούνται τα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προωθηθεί ο σύλλογος».

Επόμενος στόχος, μετά το twitter και το YouTube, για τη Σίτι; Το Foursquare. «Η άνοδος των social media που σχετίζονται με την τοποθεσία είναι ένα ενδιαφέρον θέμα για μας», τονίζει ο 41χρονος Στόπφορντ για να προσθέσει: «Ας αναλογιστούμε πως το ποδόσφαιρο είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο. Ο κόσμος έρχεται στο γήπεδο να δει τη Σίτι. Αλλά, ταυτόχρονα, πηγαίνει στην παμπ ή μένει σπίτι του για το ματς, εάν δεν έχει εισιτήριο. Ο ίδιος πιστεύει πως συμμετέχει κι εμείς θέλουμε να του δώσουμε τη δυνατότητα να το δείξει και να το κάνει πράξη. Όταν αρχίσαμε τη συνεργασία μας με τη Foursquare, ο πρώτος που το χρησιμοποίησε ήταν ο αρχηγός μας, ο Βινσέν Κομπανί, ο οποίος απαντούσε σε ερωτήσεις μέσα από την πλατφόρμα».

 

Άμεσα αποτελέσματα

Τα αποτελέσματα; Απτά. Και με το παραπάνω, μάλιστα. Μέσα στους τελευταίους 12 μήνες, η Σίτι έγινε ένα από τα top 10 brands στο twitter. «Προχωράμε ένα βήμα παρακάτω από τον τρόπο που κινούνται οι άλλες ομάδες στα social media. Θέλουμε να παρέχουμε στο κοινό την καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο και αυτό φαίνεται στο πόσο κόσμο κερδίζει η ομάδα στη Μέση Ανατολή. Ο κόσμος καταλαβαίνει πως το να μην είναι στο γήπεδο μπορεί να εξισορροπηθεί μέσα από τα social media», τονίζει ο Στόπφορντ.

Μαϊάμι, Μόντρεαλ και Μανίλα είναι οι πόλεις με τους περισσότερους νέους οπαδούς για τη Σίτι, ενώ η «Κίνα είναι πάντα σημαντική αγορά για το σύλλογο, με τα έσοδά του να αυξάνονται σημαντικά εκεί». Το ίδιο γίνεται και με τις κινέζικες πλατφόρμες στα social media, κυρίως με το Sina Weibo, ένα μείγμα Facebook και Twitter σε υβριδική μορφή: «Κάνουμε live chat με τους οπαδούς μας κι αυτό άρχισε κατά την καλοκαιρινή περιοδεία της ομάδας στην Άπω Ανατολή».

Όλα τα παραπάνω έχουν φέρει τη Μάντσεστερ Σίτι στη 16η θέση της λίστας της Headstrong, των social brands παγκοσμίως.