Άρσεναλ ή… Μάντσεστερ Σίτι vol. 2;
Η Άρσεναλ συνεχίζει την έντονη κινητικότητα στο μεταγραφικό παζάρι, αγοράζοντας σύγχρονους ποδοσφαιριστές που αγωνίζονται σε πολλές θέσεις με το πλάνο του Μικέλ Αρτέτα να είναι (ίσως) μία «κοπιά» του ποδοσφαιρικού στυλ της Μάντσεστερ Σίτι και του Πεπ Γκουαρδιόλα.
Η φιλοσοφία που έχει ο Γκουαρδιόλα για τον τρόπο παιχνιδιού στην ομάδα που προπονεί είναι θεαματικός, ξεχωριστός και αποτελεσματικός. Ακόμα και στην Αγγλία, που το «τίκι-τάκα» είχε αμφισβητηθεί, ο ίδιος μετράει τέσσερις κατακτήσεις Premier League σε διάστημα έξι χρόνων!
Από την ημέρα που ο Αρτέτα «άφησε» τον φίλο και συνεργάτη του Γκουαρδιόλα για λογαριασμό της Άρσεναλ, ο Ισπανός τεχνικός προσπαθεί να υιοθετήσει την συγκεκριμένη φιλοσοφία και στους «κανονιέρηδες». Ο στόχος που έχει θέσει είναι αρκετά δύσκολος, καθώς η ομάδα του Βορείου Λονδίνου δεν διαθέτει την ίδια ποιότητα ποδοσφαιριστών με αυτή που έχουν οι «πολίτες».
Ωστόσο, με την οικονομική στήριξη που λαμβάνει ο Αρτέτα από την διοίκηση την φετινή χρονιά, οι μεταγραφικές του κινήσεις επιβεβαιώνουν το συγκεκριμένο πλάνο. Για παράδειγμα, ο Φάμπιο Βιέιρα, είναι ένας ποδοσφαιριστής που μπορεί να καλύψει την μεσαία γραμμή και την δεξιά πτέρυγα, σαν τον Μπερνάρντο Σίλβα της Σίτι.
Από την άλλη, οι πρώην «γαλάζιοι», Ζεσούς και Ζιντσένκο είναι εξίσου… πολυθεσίτες, με τον Βραζιλιάνο επιθετικό να είναι φορ αλλά να αγωνίζεται ως εξτρέμ τα τελευταία χρόνια. Ενώ ο Ουκρανός αμυντικός αγωνίζεται ως αριστερός μπακ, αλλά μπορεί κάλλιστα να καλύψει και τον χώρο του κέντρου.
Δίχως αμφιβολία, ο Αρτέτα «αλλάζει» την Άρσεναλ με τεχνικές του μέλλοντος. Τη περασμένη σεζόν η «αχίλλειος πτέρνα» της ομάδας ήταν η… ηλικία της, και στις λεπτομέρειες δεν κατάφερε να πάρει το εισιτήριο για το Champions League.
Όμως, η χρονιά που έρχεται, με τους Σάκα, Όντεγκααρντ, Μαρτινέλι κ.α. που έχουν πάρει λεπτά στα πόδια τους και σε συνδυασμό με τις μεταγραφές που έχουν γίνει και θα γίνουν, η Άρσεναλ «βγάζει» μια αισιοδοξία για το μέλλον και οι φίλαθλοί της, δικαίως, περιμένουν να δουν αυτό το project στο «Emirates».
Φοίβος Πεφάνης