Τα μεγαλύτερα στοιχηματικά γεγονότα παγκοσμίως από άποψη τζίρου
Και ενώ κανείς δεν αμφισβητεί πως το Μουντιάλ είναι το κορυφαίο στοιχηματικό γεγονός του πλανήτη (κυρίως εξαιτίας της φάσης των ομίλων και τα καθημερινά ματς που παίζονται σε αυτήν), έχει ενδιαφέρον να δούμε αν το ποδόσφαιρο είναι το σπορ που μονοπωλεί το ενδιαφέρον των παικτών του στοιχήματος. Διαβάστε παρακάτω για τα κορυφαία αθλητικά γεγονότα στον κόσμο, όταν τα δούμε καθαρά από τη μεριά του όγκου πονταρισμάτων.
Κάθε τέσσερα χρόνια, όταν δηλαδή διεξάγεται το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου, οι ειδήσεις και τα αθλητικά σάιτ γεμίζουν από άρθρα που μιλούν για το στοιχημα και πως οι μπουκ τρίβουν τα χέρια τους για τον τεράστιο τζίρο που θα παιχτεί. Και ενώ κανείς δεν αμφισβητεί πως το Μουντιάλ είναι το κορυφαίο στοιχηματικό γεγονός του πλανήτη (κυρίως εξαιτίας της φάσης των ομίλων και τα καθημερινά ματς που παίζονται σε αυτήν), έχει ενδιαφέρον να δούμε αν το ποδόσφαιρο είναι το σπορ που μονοπωλεί το ενδιαφέρον των παικτών του στοιχήματος. Διαβάστε παρακάτω για τα κορυφαία αθλητικά γεγονότα στον κόσμο, όταν τα δούμε καθαρά από τη μεριά του όγκου πονταρισμάτων.
Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου
Χωρίς να μπορεί κανείς να είναι βέβαιος για τα ακριβή νούμερα που καταγράφονται παγκοσμίως, κυρίως επειδή σε αρκετές χώρες τα νούμερα του τζόγου δεν καταγράφονται επισήμως από τους κρατικούς φορείς, κατά μέσο όρο σε κάθε ματς του Μουντιάλ ποντάρονται περί τα 10 δις ευρώ. Ναι, καλά διαβάσατε! Ο αριθμός δεν είναι προϊόν φαντασίας. Οι αναλυτές της βιομηχανίας μελέτησαν τα στοιχεία των στοιχηματικών από το Μουντιάλ της Ρωσίας το 2018 (όπου ο αντίστοιχος αριθμός ξεπέρασε τα 2 δις ανά αγώνα) και κατέληξε πως βάσει ανάπτυξης της βιομηχανίας αλλά και νομιμοποίησης πολλών αγορών, τα στατιστικά του προηγούμενου μουντιάλ τετραπλασιάστηκαν στο Παγκόσμιο Κύπελλο του Κατάρ. Καταλαβαίνει κανείς εύκολα πως ένα ολόκληρο κουπόνι ημέρας στη συγκεκριμένη διοργάνωση μπορεί να σημαίνει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για τις μεγάλες στοιχηματικές εταιρίες. Τα νούμερα ζαλίζουν, είναι όμως ενδεικτικά της ανόδου των αδειοδοτημένων παιχνιδιών τύχης παγκοσμίως.
Τελικός του Champions League
Πολύ λογικό το ποδόσφαιρο να καταλαμβάνει και τη δεύτερη θέση της λίστας. Ο τελικός της κορυφαίας διασυλλογικής διοργάνωσης στην Ευρώπη συγκέντρωνε ανέκαθεν τα βλέμματα των φίλων της στρογγυλής θεάς από όλο τον πλανήτη. Οι ειδικοί του χώρου υποστηρίζουν πως αποκλειστικά και μόνο στις νόμιμες στοιχηματικές παίζονται άνω των 10 δις στο συγκεκριμένο γεγονός. Ποσό που μάλλον είναι αρκετά μικρότερο του πραγματικού, αν αναλογιστεί κανείς πως σε αρκετές χώρες με μη-αδειοδοτημένο σύστημα για τα τυχερά παιχνίδια, οι τζίροι αυτοί δεν καταγράφονται πουθενά.
Final – 4 στο Κολεγιακό Πρωτάθλημα μπάσκετ (March Madness)
Ποιος θα το περίμενε πως το κορυφαίο στοιχηματικό γεγονός στο δημοφιλές άθλημα με την πορτοκαλί μπάλα δεν είναι από το NBA ή τη Euroleague. Το γνωστό σε πολύ κόσμο March Madness, το φεστιβάλ του Κολεγιακού μπάσκετ των ΗΠΑ που λαμβάνει χώρα κάθε Μάρτη σε ουδέτερη έδρα, αποτελεί τον στοιχηματικό παράδεισο όσων ασχολούνται με το σπορ. Οι εταιρίες του χώρου, συνδυάζοντας τα στοιχεία από τις πλατφόρμες των νόμιμων εταιριών, καταλήγουν πως κατά τη διάρκεια του τουρνουά οι τζίροι ξεπερνούν τα 12 δις. Το νούμερο είναι αστρονομικό ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως κάτι τέτοιο δεν καταγράφεται ούτε στον τελικό του NBA. Ούτε φυσικά στο Final – 4 της Euroleague.
Kentucky Derby και Cheltenham
Πρόκειται για τις δύο πιο κλασικές ιπποδρομίες στον κόσμο. Που αντιπροσωπεύουν μάλιστα δύο από τις πιο παραδοσιακές στοιχηματικές κουλτούρες του πλανήτη. Τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο. Η διαφορά είναι πως το Cheltenham, το οποίο λαμβάνει χώρα συνήθως στις αρχές του καλοκαιριού, λαμβάνει και ενδιαφέρον εκτός Αγγλίας. Ενώ το Kentucky race είναι σχεδόν αποκλειστικά Αμερικανική υπόθεση. Η κορυφαία βρετανική ιπποδρομία καταγράφει τζίρους που ξεπερνούν το 1δις ετησίως, την ίδια ώρα που το Kentucky Derby βρίσκεται σχεδόν μόνιμα πάνω από το 200 εκατ. δολάρια. Μεγάλη διαφορά όμως είναι το γεγονός πως ο τζίρος στην αμερικανική ιπποδρομία αναπτύσσεται με πολύ μεγαλύτερο ρυθμό από αυτόν του Cheltenham. Βέβαια, το αν θα καταφέρει να κλείσει την ψαλίδα, αυτό είναι άλλο θέμα.
Super Bowl
Για τον τελικό του NFL, το γνωστό σε όλους Super Bowl, ακούμε συνήθως πως είναι το γεγονός με τη μεγαλύτερη διαφημιστική δαπάνη για μεμονωμένο γεγονός στον πλανήτη. Αν και ανεβαίνει σε τηλεθέαση και δημοτικότητα κάθε χρόνο, κυρίως λόγω του μάρκετινγκ της λίγκας εκτός ΗΠΑ, η στοιχηματική δαπάνη παραμένει σε αρκετά χαμηλά επίπεδα. Τουλάχιστον όσον αφορά τις εταιρίες των οποίων τα έσοδα και οι τζίροι καταγράφονται. Υπολογίζεται πως τα τελευταία χρόνια ο τζίρος του αγώνα μόνο για τις ΗΠΑ ξεπερνάει τα 100 εκατ. ευρώ. Δεδομένης της δημοφιλίας του NFL σε Ευρώπη και Ασία, δεν θα μας έκανε εντύπωση αν το νούμερο αυτό ήταν πολλαπλάσιο. Χωρίς όμως να πλησιάζει ούτε κατά διάνοια τα νούμερα των υπολοίπων στη λίστα μας.