Η Adidas και το πιθανό κενό στα ταμεία λόγω Champions League κάνουν προτεραιότητα για τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ τα ματς με Σοσιεδαδ!

Αν θέλει η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ να βρει τα λεφτά σε μια δύσκολη περίοδο - αγωνιστικά και οικονομικά - ώστε να βοηθήσει τον Αμορίν να πετύχει, πρέπει να επιστρέψει στο Champions League, καθώς εκεί υπάρχουν τα περισσότερα χρήματα, ειδικά με τη μορφή των 36 ομάδων που εισήχθη νωρίτερα αυτή τη σεζόν. Για να συμβεί αυτό όμως έχει γίνει επιτακτική η κατάκτηση του Europa League που θα προσφέρει  μια πολύτιμη οικονομική ενίσχυση. Και θα καταφέρει ταυτόχρονα να μην έχει μείωση στα χρήματα που λαμβάνει από την Adidas, η οποία έχει προβλέψει μέσα στο συμβόλαιο να πληρώνει λιγότερο, εάν Γιουνάιτεντ δεν αγωνίζεται στην κορυφαία ευρωπαϊκή διοργάνωση.  



Η Adidas και το πιθανό κενό στα ταμεία λόγω Champions League κάνουν προτεραιότητα για τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ τα ματς με Σοσιεδαδ!

Γράφει ο Maverick 

Μέχρι τώρα, η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ έχει εξασφαλίσει τουλάχιστον 12,2 εκατομμύρια ευρώ από τη συμμετοχή της στο Europa League και τις σχετικές πληρωμές. Εάν φτάσει έως τον τελικό στο Μπιλμπάο, τον Μάιο, σε περίπτωση νίκης θα λάβει επιπλέον 19,7 εκατομμύρια ευρώ. Όπως και στο Champions League, σημαντική είναι και η αξία των τηλεοπτικών δικαιωμάτων. Σύμφωνα με εκτίμηση του οικονομικού αναλυτή Kieron O’Connor από το  Swiss Ramble, η Γιουνάιτεντ θα εισπράξει άλλα 10,6 εκατομμύρια ευρώ μέσω εσόδων από την επιμέρους πληρωμή των τηλεοπτικών μπόνους και με βάση τον συντελεστή, στο σύνολο, θα μπορέσει να αποκομίσει περίπου 42,5 εκατομμύρια ευρώ από την UEFA. Αν μάλιστα κατακτήσει το Europa League αυτή τη σεζόν, θα πάρει επιπλέον 4 εκατομμύρια στην συμμετοχή στο ευρωπαϊκό Super Cup της επόμενης χρονιάς και άλλο ένα εκατομμύριο στη νίκη.

Ωστόσο, αυτό το ποσό δεν είναι μεγαλύτερο απ’ όσα θα μπορούσε να περιμένει σε περίπτωση αποκλεισμού της στον πρώτο γύρο του Champions League. Και η απουσία από τον κορυφαίο θεσμό βλάπτει εμπορικά αλλά και αγωνιστικά τη Γιουνάιτεντ, κάνοντάς την, όχι μόνο λιγότερο ελκυστική πρόταση για παικτες που θα ήθελε να αποκτήσει αλλά και για πιθανούς νέους χορηγούς. Ταυτόχρονα από τη στιγμή που λείπει από τη διοργάνωση, επιτρέπει στους υπάρχοντες συνεργάτες να γλιτώσουν χρήματα.

Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του 2023, η διοίκηση ανανέωσε τη συνεργασία της με τον προμηθευτή εξοπλισμού Adidas μέχρι το 2035 σε μια συμφωνία αξίας 90 εκατομμυρίων λιρών (114,3 εκατομμυρίων δολαρίων) ανά έτος. Στο πλαίσιο της επέκτασης, μπορεί να γίνει αφαίρεση 10 εκατομμυρίων λιρών κάθε σεζόν που το κλαμπ δεν περνάει στο επόμενο  Champions League.

Αυτή η ρήτρα αντικατέστησε μια παρόμοια διάταξη στην προηγούμενη συμφωνία με την Adidas, αξίας 75 εκατομμυρίων λιρών ανά έτος, με επιβολή μείωσης 30 τοις εκατό αν η Γιουνάιτεντ περνούσε δύο ή περισσότερα χρόνια εκτός της ελίτ της Ευρώπης.

Η ομάδα του Μάντσεστερ πάντα κατάφερνε να αποφεύγει το να περάσει δύο συνεχόμενα χρόνια χωρίς συμμετοχή στο  Champions League υπό τους όρους της παλιάς συμφωνίας, γλιτώνοντας οριακά μία μεγάλη αφαίρεση, κερδίζοντας το Europa League το 2017 στη Στοκχόλμη και εξασφαλίζοντας μια θέση στην τετράδα την τελευταία ημέρα της σεζόν 2019-20 που διακόπηκε τον Μάρτιο και ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι λόγω Covid-19. 

Επίσης, απέφυγε μια ποινή 10 εκατομμυρίων λιρών αυτή τη σεζόν υπό τους όρους της νέας συμφωνίας, καθώς η ρήτρα αρχίζει να ισχύει μόνο από την τριετία 2025-2028. 

Είναι, τώρα, σχεδόν βέβαιο, ωστόσο, ότι εκτός σε περίπτωση κατάκτησης του Europa League, θα εφαρμοστεί η μείωση στη συμφωνία με την Adidas για πρώτη φορά από την επόμενη σεζόν.

Βάζοντας στην άκρη τον εμπορικό αντίκτυπο, η Γιουνάιτεντ θα πλήττεται περισσότερο σε όρους εσόδων από ραδιοτηλεοπτικά δικαιώματα και έσοδα από αγώνες, όπως απεικονίζει κάθε χρόνο στην ετήσια έκθεσή της για δυνητικούς επενδυτές.

Τα συνδυασμένα έσοδά της από ευρωπαϊκούς αγώνες και τηλεόραση κατά την εποχή μετά τον Σερ Άλεξ Φέργκιουσον αντικατοπτρίζουν την ασυνέπειά της στον αγωνιστικό χώρο.

Η πορεία προς τους προημιτελικούς κατά την περίοδο 2018-19 — χάρη στη θρυλική νίκη με ανατροπή πρόκρισης 3-1 επί της Παρί Σεν Ζερμέν — παρήγαγε έσοδα 93,1 εκατομμυρίων λιρών, τα υψηλότερα της τελευταίας δεκαετίας για τους «κόκκινους διαβόλους». 

Ωστόσο, καθώς η τότε ομάδα του Όλε Γκούναρ Σόλσκιερ απέτυχε να αποσπάσει μια θέση στην πρώτη τετράδα της Premier League εκείνη τη χρονιά και προκρίθηκε στο Europa League, αυτό το ποσό έπεσε στα 20,9 εκατομμύρια λίρες την επόμενη σεζόν.

Αυτή η συγκεκριμένη απώλεια επιδεινώθηκε από την πανδημία Covid-19, η οποία είχε ως αποτέλεσμα οι αγώνες του Europa League να διεξάγονται κεκλεισμένων των θυρών μετά το τέλος του χρηματοοικονομικού έτους, αλλά παρόμοιες αυξομειώσεις σημειώθηκαν και σε άλλες σεζόν.  

Αυτή η αγωνιστική περίοδος είναι ακόμη σε εξέλιξη, αλλά μέχρι στιγμής, μοιάζει αδύνατο να βρει χώρο στην πρώτη πεντάδα για πρόκριση στο επόμενο Champions League. Εν τω μεταξύ τα συνολικά έσοδα μετάδοσης των αγώνων της United έχουν μειωθεί κατά περισσότερο από το ένα τρίτο — από 145,7 εκατομμύρια λίρες σε 92,9 εκατομμύρια — στο πρώτο μισό της ποδοσφαιρικής χρονιάς, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Μοιάζει για μια πάρα πολύ δύσκολη εξίσωση και η πρόκριση απέναντι στην Σοσιεδάδ, έτσι όπως έχει έρθει η σεζόν, είναι επιτακτική. Αλλιώς δεν θα υπάρχουν τα χρήματα για να μπορέσει ο Αμορίν να προχωρήσει στην αλλαγή πολλών ποδοσφαιριστών και να δημιουργήσει την ομάδα που θα ήθελε ο ίδιος.